söndag 13 mars 2011

Vill ha erat utlåtande!

Jag har haft lite funderingar på hur mycket man ska ta betalt för pärlplattor som jag gör. Jag vill ju inte att det ska låta/bli för dyrt, men samtidigt så kostar ju pärlorna, materialet och tiden en del. Så jag skulle vilja ha eran åsikt vad det gäller kostnaden på Jesus tavlan (se nedan), skulle ni kunna tänka er att betala 280 kr för den (då sitter den på en canvas tavla).
För denna tavla går det åt 3600 pärlor och en flaska med 3500 pärlor (då är det bara en färg dock) kostar ca 40 kr. Sedan tänkte jag ta betalt för den dubbelhäftande tejpen eller vad man ska kalla det som man sätter på pärlplattorna, + eventuell kostnad för canvastavla och sedan även en kostnad för antalet timmar det tar att göra tavlan. Jesus tavlan tog ca 4 timmar att göra. Så här har jag räknat ut priset:
Pärlkostnaden: 40 kr
Lim: 30 kr
Canvastavla: 50 kr
Arbetskostnad: 4x40 kr = 160 kr
Totalkostnaden blir: 280 kr

Tycker ni det är dyrt?
Jag vill väldigt gärna höra eran åsikt.


5 kommentarer:

  1. för billigt.. vill du inte ha ut mer än 40kr per timme?

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte riktigt..jag känner att jag inte kan ta för mycket.

    SvaraRadera
  3. Åh, det är så svårt det där med att ta betalt. Jag våndas också över det varenda gång :)
    Men minst 300 spänn kan du absolut ta för den där!

    SvaraRadera
  4. För lite tycker jag, men så är jag inte objektiv då jag själv pysslar med sådant här ;)
    Jag skulle ta minst 400:-

    SvaraRadera
  5. Tack för kommentaren Pärlplattekungen :) Jag ska tänka vidare på detta.

    SvaraRadera