söndag 10 april 2011

Helgen!

I helgen har jag varit hemma, tillbringat den med familjen. I går var jag ute i det otroligt härliga vädret. Tog en hel del kort på mor o fars tomt, kommer kännas lite konstigt att flytta härifrån inom en snar framtid, men samtidigt längtar jag verkligen efter eget place nu. Det jobbigaste kommer nog bli att vara utan min underbara katt. Men det löser sig, kommer ju inte flytta längre bort än att man kan åka hit över dagen.

När det gäller mina pärlplatteprojekt så har de legat lite på is ett tag, har haft lite annat att tänka på. Men nästa stora projekt är att lägga min brorson, men jag får inte till mönstret något bra så därför kanske det tar en liten stund. Så det kanske blir ett litet projekt till mig själv i mellan =P =)

Här nedan kommer lite bilder från helgen..

Har planterat purjolök, hoppas jag har gröna fingrar ;)

Har även planterat kattgräs i hop om att katten ska käka det istället för mammas blommor, det har tidigare inte fungerat, men nu har jag planterat i krukor, hoppas det blir "godare" då ;) =P

Snödroppar på tomten =P =)


En lila krokus =)


Vår stora tall vi har på tomten =)

Mer snödroppar =)

En hög med stenar som legat i och längs en rabatt som ska bort.

Min älskade katt Fia som ligger och spanar efter ekorrarna.

Väntar och väntar på att ekorrarna ska hoppa förbi =P =)

Bäst och hålla utkik överallt =P

Flera lila krokusar på tomten =)

Blir ledsen/sur när ekorrarna springer på andra sidan stängslet, där hon inte kan komma (inte just då, men nu har hon hittat en väg dit också)

Det blev lite varmt i solen =P

Spanar på ekorren =P

Ekorren (i mitten av bilden typ, en mörk brun liten fläck)






Denna dag har jag tillbringat med mina två ögonstenar (brorsbarn), har varit lite barnvakt då deras föräldrar varit sjuka. Så vi har varit och gungat, ätit glass, min brorsdotter har målat naglarna på mig och sin farmor. Farmor fick måla hennes =) =P Har haft en super mysig dag tillsammans med dem, dem är helt underbara. Men nu är man trött..så får se om det blir lite pärlplattning och sedan blir det nog sängen. I morron och fram till tisdag eftermiddag ska jag fasta pga undersökning på sjukan, så det blir nog ingen uppdatering i morron, då jag kommer tillbringa mycket tid på toaletten, mer än så säger jag inte ;) =P hehe..

Ha en bra kväll allesammans

2 kommentarer:

  1. Det ser ut som en härlig helg :)
    Har du fått lägenheten, förresten?

    SvaraRadera
  2. Hej! Nae de har inte hört av sig om lägenheten, så jag måste väll ringa själv nu =( Hoppas kunna få ngn av dem..

    SvaraRadera